Vanliga frågor och svar
Leveranstiden som anges på respektive produktsida är den tid som det beräknas ta för varorna att nå dig som kund. Viss fördröjning kan ske till orter med postnummer som börjar på 8 eller 9.
Har du beställt flera varor med olika leveranstid, så är det den vara med längst leveranstid som gäller för hela beställningen. För att minimera vår miljöpåverkan sampackar vi alla varor i den mån det är möjligt.
Observera att vi inte har realtidsuppdaterat lagersaldo från våra leverantörer. Vissa varor kan sälja slut utan förvarning.
Vid de tillfällen det uppstår en leveransförsening eller att en beställd vara tagit slut hos leverantör, meddelar vi alltid våra kunder omgående via e-post.
Vid frågor angående leveranstiden för specifika varor, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Lägg de varor ni önskar beställa, gå sedan till kassan och klicka där på länken Faktura för Företag.
Fyll sedan i era uppgifter noggrant. Kontrollera gärna på Allabolag.se hur era uppgifter är registrerade.
Leverans kan endast ske till fysisk adress som finns registrerad på företaget.
Om företagsuppgifterna som angetts inte stämmer överens med de som finns registrerade kommer ett felmeddelande visas då beställningen försöker läggas.
Leverans till företag sker med DHL Företagspaket.
Beställ senast den 18 december kl 09:00 för leverans innan jul.
Gäller endast varor som finns i lager för omgående leverans. Till vissa orter gäller också längre leveranstid, berör främst postnummer som börjar på 6, 8, eller 9.
Vänligen kontakta vår kundtjänst om du är osäker så kan vi kontrollera om leverans innan jul är möjlig till just din ort.
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Alla uppgifter som lämnas till oss kommer att behandlas av Brighteye AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. Du har enligt Dataskyddsförordningen (GDPR) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.
De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt.
Uppgifterna förs inte vidare till tredje part.
Alla priser på webbplatsen är angivna i svenska kronor och är inklusive moms.
Fraktkostnad på 49 kronor inklusive moms tillkommer på alla beställningar under 500 kronor.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser på webbplatsen utan förvarning. Priset vid beställningstillfället är det som gäller om det inte är ett skrivfel.
Alla beställningar görs via webbplatsen. En beställning är genomförd när du erhållit en bekräftelse via e-post från oss. Vi garanterar dock inte att vi kan leverera alla varor du beställt. Om vi inte kan leverera det du beställt tar vi kontakt med dig och försöker hitta en lösning som du blir nöjd med.
Åldersgräns för beställningar
Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar hos oss.
Alla våra betalningar hanteras av Klarna. Inga avgifter tillkommer för något betalsätt. Som privatkund kan du betala med kort (VISA, MasterCard och AMEX), direktbetalning, mot faktura eller mot avbetalning. Som företagskund kan du endast betala mot faktura. Betalningstid för faktura är 14 dagar från dess att varorna skickats från oss.
Har du inte handlat med Klarna tidigare kommer det vid köpet att göras en mikroupplysning för att kontrollera din kreditvärdighet. Dina personuppgifter behandlas då tryggt i enlighet med personuppgiftslagen. Klarna uppfyller kraven för PCI DSS och innehar SSL-certifikat.
Klicka här för att läsa Klarna Checkout villkoren i dess helhet.
Öppet köp gäller i 30 dagar från det att du har mottagit försändelsen. En retur förutsätter att emballage och vara är i samma skick som vid mottagandet.
Ångerrätten gäller inte ljuskällor där förseglingen brutits.
Om du vill returnera ett köp måste du kontakta vår kundtjänst så att vi kan behandla din retur. Du får av kundtjänst en returfraktsedel samt instruktioner om hur varan skall packas. Observera att du som kund betalar returfrakten till oss, dock endast 85 kr.
När vi har fått tillbaka varan och ser att den är i ett säljbart skick återbetalar vi köpesumman inom 1-3 arbetsdagar. Kostnaden för returfrakt dras från beloppet som återbetalas. Notera att eventuella fraktkostnader som erlagts i samband med beställningen inte återbetalas.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information vid kontakt med vår kundtjänst:
- ordernummer
- titel på de varor du vill returnera
Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen.
Om en vara är transportskadad bör anmälan göras samma dag som du tar emot leveransen till vår kundtjänst. Du bör under inga omständigheter lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om du tror att innehållet är oskadat. Om du upptäcker skadan först efter att du öppnat paketet reklamerar du omedelbart till oss enligt ovan.
Om en vara är felaktig behöver du reklamera till oss inom skälig tid (2 månader enligt Konsumentköplagen) för att reklamationsärendet skall kunna godkännas. Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de skall samt att de har de egenskaper du förväntar dig.
Vid reklamation eller frågor kring reklamation, kontaktar du vår kundtjänst.
Uppge ordernummer samt orsak till reklamationen för att få ett returnummer samt en förbetald fraktsedel för återsändande av produkten. Syftet med returnumret är att underlätta identifiering och administrering av återsändandet av varan.
Observera att erhållande av returnummer och fraktsedel ej är att likställa med godkänd reklamation.
Returer bör återsändas i originalförpackning eller annan för produkten lämplig förpackning, samt väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage (exempelvis brun wellpappkartong). Eventuella transportskador till följd av bristfällig förpackning debiteras dig som kund. Vi kontrollerar/testar insända varor i enlighet med din felbeskrivning, det är därför en fördel om den är så utförlig som möjligt. Om varan befinnes vara felfri debiteras en avgift om 395 kronor inklusive moms för att täcka kostnader för returen.
På BrightDesign.se används så kallade sessionscookies. Dessa används för att hantera dina val i webbutiken, exempelvis varor i varukorgen och information om kundinloggning. Sessionscookien raderas från din dator när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar cookies kommer vissa av webbutikens funktioner inte fungera.